مدیر كل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ارائه 75 خدمت به مردم در این سازمان خبر داد.
علیرضا سیاهپور در برنامه هشت صبح به رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر عمده خدمات مورد ارائه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به مردم به صورت الكترونیكی است.
وی اظهار داشت: دیتا بیسهای كه در بستر اینترنت ایجاد شده تحلیلهای لازم از این طریق صورت میگیرد و بر اساس تحلیلها به مردم خدمات ارائه میشود.
مدیر كل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر این سازمان 75 خدمت را در حوزههای مختلف اعم از راهداری و حمل و نقل به مردم ارائه می دهد.
وی افزود: بطور كلی در حوزه راهداری به خصوص دربخش راهها سامانه ای به نام مدیریت نگهداری راهها (پی ام اس) راه اندازی شده است.
سیاهپور اظهار داشت: رویه تمام جادههای شریانی كشوراز سال 1395 تاكنون هر دو سال یك بار به صورت الكترونیكی مورد پایش قرار گرفته است.
به عنوان كرد: این جادههای شریانی شامل66 هزار كیلومتر باند اعم راههای اصلی، بزرگراهها و آزادراههای دولتی میشود.
مدیر كل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: قراردادی با آزمایشگاه مكانیك خاك كشور منعقد شده است.
وی افزود: آزمایشگاه مكانیك خاك هم برای انجام كار با نیروهای نخبه در سطح كشور قرارداد میبندد.
سیاهپور بیان داشت: بر اساس پایش انجام شده و همینطور تصاویر گرفته شده از جادهها فرآیند كار استارت می خورد.
وی اشاره كرد: تصاویرجاده ها بر اساس پروتكلها و استانداردهای جهانی تحلیل و در اختیار همكاران در حوزه نگهداری راهها قرار می گیرد.
مدیر كل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای این منظور اعتباراتی بر اساس منابع مالی موجود در سازمان به استانها ابلاغ میشود.
وی افزود: همكاران در سطح استانها از ظرفیت پیمانكاران و بازوان اجرایی با راهكارهای متفاوتی كه باز هم بر اساس استانداردهای جهانی ارائه می دهند تا جایی كه امكان داشته باشد خرابیها را اصلاح میكنند.
سیاهپور خاطرنشان كرد: آخرین برداشت صورت گرفته در سال 1401 نشان میدهد46 درصد خرابی راه ها سبك و سنگین است كه از این میزان 17 درصد خرابیها سنگین، 29 درصد متوسط و 33 درصد نیاز به نگهداری دارد.
وی یادآور شد: خرابی 46 درصد اعم از سبك و سنگین عدد بسیار زیادی است و این خرابیهای ناشی از محدودیت منابع در سالهای گذشته بوده است.