دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب مطرح كرد: 210 دقیقه مناظره انتخاباتی با حضور نماینده نامزدها در رادیو

نشست خبری معرفی برنامه های انتخاباتی معاونت صدای رسانه ملی، امروز دوشنبه 21 خرداد برگزار شد .

1403/03/21
|
17:24



این نشست با حضور  دكتر رضا كوچك زاده تهمتن، مدیر رادیو انتخاب و دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا، ابوذر ابراهیم مدیر روابط عمومی معاونت صدا و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، دكتر رضا كوچك زاده تهمتن، دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب در ابتدای نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید گفت: بعد از شهادت رئیس جمهور كشورمان و باتوجه به برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، ستاد انتخابات در سازمان صداوسیما و شكل گرفت و تقریبا دور روز بعد این اقدام ستادی، رادیو انتخاب به منظور ورود جدی به حوزه انتخابات در معاونت صدا راه اندازی شد. 
كوچك زاده در ادامه با تاكید بر اینكه اولین تجربه ما در راه اندازی رادیو انتخاب به سال 94 بر می گردد، تصریح كرد: رادیو انتخاب از پنجم خرداد شروع به فعالیت كرده و تا 9 تیر ماه هم روی آنتن است. با توجه به تجربیات سال های گذشته و نظر به اهمیت رسانه و البته جایگاه مردم در انتخابات، رویكرد و ماموریت های این شبكه رادیویی بازنگری و در دستور كار اجرا قرار گرفت. هدف اصلی  این شبكه متناسب با اسناد بالادستی سازمان صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ازفرآیند انتخابات است.
وی با بیان این كه با جمع آوری طرح های انتخاباتی شبكه ها، برنامه ریزی مناسب برای تولید برنامه های متنوع و خلاقانه رادیویی و بهره بردن از همه ظرفیت های رادیو صورت گرفته، افزود: تمام طرح ها و برنامه های انتخاباتی با هدف افزایش آگاهی عمومی، اطلاع رسانی و زمینه سازی شكل گیری حضور حداكثری مردم در انتخابات شكل گرفته است.
دكتر كوچك زاده عنوان كرد: رسانه‌های معاند به دنبال یاس و ناامیدی هستند اما تلاش ما این است كه با تاكید بر امید آفرینی و نشاط اجتماعی شاهد مشاركت پرشور انتخاباتی مردم پای صندوق های رای باشیم، به همین منظور و برای خنثی سازی تلاش رسانه های بیگانه اقدامات مختلف آفندی و پدافندی را در فضای رسانه ای طراحی كرده ایم، جدول پخش برنامه های زنده رادیو انتخاب  از ساعت 6:30 صبح تا 12 بامداد روی آنتن است.
دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا خاطرنشان كرد: در رادیو انتخاب، با تاكید بر 4 گزاره ی اصلی در ارتباط با رابطه مردم با مردم، مردم با مسئولین، مسئولین با مردم و مسئولین با مسئولین اقدام به برنامه ریزی در راستای تولید محتوای مناسب در ایام منتهی به انتخاب كرده ایم،  باتوجه به سهم بالای مردم در رادیو انتخاب تمامی برنامه ها در تعامل با مردم قرار دارد به نحوی كه روزانه یك پیامك محوری برای ارتباط منسجم با مخاطب طراحی شده است و همچنین كابین ارتباط با مخاطبان جهت ضبط صدای مردم فعالیت می كند. 
حضور فعال معاونت صدا در فضای مجازی
به گفته دكتر كوچك زاده، معاونت صدا برای ایام  انتخابات در حوزه فضای مجازی هم فعال است و از  تمامی ظرفیت های استفاده می كند. 
وی ادامه داد: همه شبكه‌های رادیویی در بخش‌های مختلف فضای مجازی حضور فعال و موثری دارند. برنامه‌ها با پیام‌ها و ادبیات خاص در حال تولید هستند. سعی كرده‌ایم از ظرفیت اصلی در حوزه رادیو نما كه بیشتر مخاطبان صدا و سیما در تلویزیون هستند، استفاده كنیم. همچنین پیام‌رسان‌های داخلی را به خدمت گرفتیم تا از دیگر ظرفیت‌ها بهره ببریم.
مدیر رادیو انتخاب با اشاره به تولید برنامه ها و اینكه طراحی آنها به گونه ای صورت گرفته تا فراوانی حضور حداكثری مردم، انتظارات و خواسته‌های مردمی را در اختیار ستاد نامزدها قرار داده شود، عنوان كرد: برخی برنامه‌ها به صورت گفت‌وگو محور است. از قالب های مستند، برنامه های تحلیلی و میزگرد هم بهره می بریم. از ساختارهای نوین برنامه‌سازی با حضور كارشناسان مختلف و مستندهای رادیویی برای انتخابات استفاده می شود. تلاش می كنیم در انتخاب اصلح به مردم كمك كنیم و در آگاهی بخشی موفق باشیم.
دكتر كوچك زاده با تاكید بر این كه از ظرفیت های همه برنامه های موجود در شبكه ها بهره برداری می كنیم، تصریح كرد: همزمان با این برنامه ها، ویژه برنامه های متعدد و شاخص برای انتخابات طراحی شده است. در حال حاضر تمامی ظرفیت های رادیو معطوف به حوزه انتخابات شده است، چرا كه انتخابات مهم ترین رویداد كشور در این روزهاست.
*برگزاری مناظره انتخاباتی*

دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا از برگزاری مناظره انتخاباتی با حضور نمایندگان نامزدها خبر داد و تصریح كرد: با توجه به ماموریت های هر شبكه ای در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری، اجتماعی و اقتصادی و... برنامه مناظره محور پاستور شماره 14 با حضور نمایندگان نامزدها و نه با حضور خود نامزدها برگزار خواهد شد. برنامه هایشان نقد و به چالش كشیده می شود و نمایندگان از برنامه های نامزدهای خود دفاع خواهند كرد. برای هر شبكه ای حدود سه ساعت و نیم زمان برای حضور نمایندگان نامزدها تعیین شده است، به عبارتی هر شبكه حدود 210 دقیقه با عنوان برنامه «پاستور 14 » برنامه خواهد داشت.
وی با اشاره به هم افزایی ظرفیت های سازمانی یادآور شد: با توجه به فرصت زمانی كم، برنامه ریزی شده 5 برنامه مناظره زنده نامزدها زنده كه اط شبكه هیك بصورت زنده پخش میشود همزمان از رادیو ایران و رادیو انتخاب پخش شود. و هكچنین برنامه های قانونی نامزدها كه از شبكه های یك و دو سه و همچنین برنامه های شبكه خبر از جمله گفتگوی ویژه خبری و صف اول هم از شبكه های رادیویی فرهنگ،جوان، ایران، گفت وگو و انتخاب پخش حواهد شد.
مدیر رادیو انتخاب تاكید كرد: در این دوره انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی در برنامه های رادیویی حضور نخواهند داشت، بلكه با حضور در شبكه های سیما، گفت و گوها به صورت همزمان از شبكه های رادیویی پخش می شود.
*راه اندازی پویش انتخاباتی*
وی با اشاره به راه اندازی پویش انتخاباتی معاونت صدا اظهار داشت: با حضور تمامی شبكه ها پویش انتخاباتی شكل می گیرد. ضمن اینكه ممكن است هر شبكه ای به صورت مستقل این پویش را برگزار كند.  
دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران مبنی بر معرفی مجری خاص در انتخابات افزود: هر شبكه رادیویی، مجری خاص خودش را با توجه تخصص و ماموریت هایش در پیشبرد اهداف معرفی خواهد كرد. تلاش می شود همه شبكه ها با توجه به ماموریت ها و جامعه هدف، تضارب آرا و دیدگاه های مختلف را در برنامه ها طراحی كنند.
مدیر رادیو انتخاب یادآور شد: ما برنامه هایی ویژه اقشار مختلف در رادیو انتخاب طراحی كرده ایم. به عنوان مثال برنامه هایی ویژه بانوان، جوانان، رای اولی ها و... تهیه خواهد شد تا نیازها و خواسته های اقشار مردمی را مدنظر قرار دهیم. در همه برنامه ها مردم می توانند با توجه به دغدغه ها، خواسته ها و انتظاراتشان با برنامه در ارتباط باشند.
دكتر كوچك زاده از تولید مستندهای رادیویی توسط نامزدها خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار نامزدها مستندهای رادیویی را تولید خواهند كرد.نامزدها دو مستند تولید می كنند كه  با توجه زمانبندی جدول پخش، روی آنتن خواهد رفت.

دسترسی سریع