عضو كمیسیون فرهنگی مجلس : گردشگری یكی از بهترین شاخص های اقتصاد مقاومتی است

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس عنوان كرد : اگر گردشگری به خوبی توسعه پیدا كند می تواند بهترین جایگزین برای نفت باشد و یكی از بهترین شاخص های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

1396/05/29
|
15:57

برنامه " گفت و گوی فرهنگی " رادیو گفت و گو با موضوع ( گردشگری و میراث فرهنگی؛ چالش ها و راهكارها ) در ارتباط تلفنی با خانم پروانه سلحشوری ، عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

پروانه سلحشوری ضمن تاكید بر لزوم بهسازی زیرساخت های حوزه گردشگری عنوان كرد : تا زمانی كه امكانات رفاهی ، حمل و نقل ، بهداشتی و... در كشور به حد مطلوب و رضایت بخش نرسد توسعه گردشگری امكان پذیر نخواهد بود.

وی افزود : عدم وجود زیرساخت ها سبب شده است كه از یك سو مردم با میراث فرهنگی كشور ناآشنا باشند و از سوی دیگر گردشگران خارجی نیز اطلاعات زیادی در خصوص جاذبه های ایران ندارند.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به اقدامات مجلس شورای اسلامی در این خصوص اشاره كرد و گفت : تلاش نمایندگان مجلس این بود كه تا آنجا كه ممكن است مشكلات و موانع پیشروی این حوزه را در برنامه ششم برطرف كنند.

سلحشوری اضافه كرد : تا مدتها پیش گردشگری تابع نظام صنفی بود اما اكنون به عنوان یك صنعت مطرح می شود.از سوی دیگر موضوع خصوصی سازی جدی تر مورد بررسی قرار گرفته تا آنجا كه گرایش بخش خصوصی برای ورود به حوزه گردشگری و گسترش زیرساخت ها تا حد زیادی پیشرفت داشته است.

ناظر مجلس در میراث فرهنگی، گردشگری را دغدغه اصلی كمیسیون فرهنگی خواند و عنوان كرد : اگر گردشگری به خوبی توسعه پیدا كند می تواند بهترین جایگزین برای نفت باشد و یكی از بهترین شاخص های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

سلحشوری ادامه داد : بهبود و رشد صنعت گردشگری كشور عزم جدی در تمام ارگان ها اعم از راه و شهرسازی ، وزارت بهداشت و ... را می طلبد و باید از سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این حوزه حمایت كنیم تا بتوانیم زیرساخت ها را گسترش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام مجلس برای رفع موانع كسب و كار در این حوزه ، شرح داد : تنها وجود قوانین مناسب و كارگشا كافی نیست بلكه اجرای قوانین از سوی دولت و نظارت از سوی مجلس تعیین كننده است.از این رو اعضای كمیسیون فرهنگی به دنبال افزایش قدرت نظارت خود بر میراث فرهنگی هستند تا اجرایی شدن قوانین را پیگیری كنند.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان كرد: ما برای معرفی میراث فرهنگی خود به شبكه های گردشگری نیازمندیم و در عین حال از نقش رسانه ملی برای هویت بخشی و روشنگری و از شبكه های خارجی در جهت معرفی جاذبه های گردشگری در این حوزه نباید غفلت كنیم.

دسترسی سریع