بررسی نقش رسانه ها در تبیین سیاست های جمعیت در رادیو فرهنگ

«بنیان فردا» عنوان ویژه برنامه گروه تاریخ و‌اندیشه رادیو فرهنگ است كه از این هفته (شنبه 6 خرداد ) با موضوع بررسی نقش رسانه ها در تبیین سیاست های جمعیت پخش می شود.

1402/03/06
|
13:25

هر چند امروزه تكثر رسانه ها باعث پیدایش مخاطب متكثر و البته تخصصی شده است و به این ترتیب نمی توان از طریق یك رسانه تمام مخاطبان مورد نظر را در مورد موضوعی به اجماع رساند؛ اما با یك برنامه ریزی درست و همه جانبه می توان از تمام امكانات رسانه ای بهره برد و در انتقال درست و به موقع اطلاعات در زمینه های جمعیتی به مخاطبان تا حدود زیادی به اهداف تعیین شده در برنامه های راهبردی جمعیتی رسید. كاهش جمعیت كشورهای اسلامی پروژه ای از قبل طراحی شده است كه از طریق رسانه های جمعی كشورهای غربی ترویج می شود در صورتی كه كشورهای در حال توسعه مانند ایران، نرخ نزولی رشد جمعیت خود را كنترل ننمایند، طی چندین سال آینده با مشكل بزرگ پیری جمعیت و كاهش خطرناك جمعیت روبرو خواهند شد كه هزینه زیادی را برای اقتصاد و امنیت كشور به دنبال خواهد داشت. از این رو این برنامه ضمن گذری كوتاه از برنامه های تبلیغی رسانه های غربی برای مهار سیاست كاهش جمعیت ایران، برنامه ها و نقش رسانه های داخلی در تبیین سیاست های طرح جوانی جمعیت مورد بررسی قرار می گیرد.

دكتر امیر نوده فراهانی جامعه شناس و كارشناس جمعیت و دكتر محمد جواد توكلی پژوهشگر جمعیت كارشناسانی هستند كه در برنامه «بنیان فرد ا» این هفته درباره نقش رسانه ها در تبیین طرح جوانی جمعیت بحث و گفتگو می كنند.

در بخشی از این برنامه فاطمه داوودیان گزارشی از دیدگاه مردم درخصوص این موضوع تهیه كرده است كه پخش می شود.

برنامه « بنیان فردا» به تهیه كنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی راضیه گردكاهد ساعت:10:30 شنبه از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می شود.

دسترسی سریع