یك تهیه كننده سینما اظهار داشت: بسیاری از تهیه كنندگان همواره در پی تولید فیلم هایی هستند كه بتواند با كمترین هزینه به مرحله ی اكران برسد، به طوری كه در طول اكران با پایین ترین سرمایه بالاترین فروش را داشته باشند.
برنامه سینما معیار با موضوع بررسی چرخهی اكران آثار سینمایی به نفع كمدی سازها، با حضور جواد نوروزبیگی (تهیه كننده سینما) از شبكه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
در این برنامه جواد نوروزبیگی با اشاره به این كه معیار شكل گیری فیلم های سینمایی همواره در گرو خواسته های مخاطب است، گفت: خواسته ی بیشتر مخاطبان ایرانی در سینما در چند سال گذشته به سمت فیلم های اجتماعی گرایش پیدا كرده است، برای مثال فیلم های فروشنده و ابد و یك روز از جمله حاصل این گرایش ها به شمار می آیند.
وی با بیان این كه مخاطبان ایرانی امروزه به سمت ژانرهای كمدی سینما گرایش پیدا كرده اند، اظهار داشت: فیلم های كمدی همواره در قالب قصه های گوناگون به نقد موضوعات اجتماعی می پردازد.
این تهیه كننده ی سینما با اشاره به فعالیت بخش خصوصی سینمای ایران، اظهار داشت: بخش خصوصی سینما در كنار تمامی عوامل و عناصر فیلم همواره باید به موضوع سرمایه و فروش فیلم نیز توجه ویژه ای داشته باشد.
وی همچنین در ادامه افزود: ژانرهای اكشن و وحشت از جمله ژانرهای پر هزینه ی سینمایی به شمار می آیند، در حالی كه بسیاری از تهیه كنندگان همواره در پی تولید فیلم هایی هستند كه بتواند با كمترین هزینه به مرحله ی اكران برسد، به طوری كه در طول اكران با پایین ترین سرمایه بالاترین فروش را داشته باشند.
جواد نوروز بیگی همچنین در ادامه تصریح كرد: عدم اطمینان و تضمین از فروش فیلم های با ژانر وحشت و اكشن یكی از مهم ترین دلایلی است كه تهیه كنندگان بسیاری را از ورود به این دست از ژانرهای سینمایی منع می كند.
وی در خصوص جو سینمایی ایران و ارتباط آن با استقبال مخاطب تاكید كرد: با پیش بینی های انجام شده به احتمال زیاد در سال آینده استقبال از فیلم های كمدی كاهش یافته و سایر ژانرهای سینمایی مورد فروش و استقبال مردم ایران قرار خواهد گرفت.
این تهیه كننده سینما در خصوص تركیب فیلم های كمدی در جشنواره ی فجر سال 96، عنوان كرد: فیلم های كمدی در سال 96 حدود یك تا دو عدد از كرسی های رقابتی این جشنواره را به دست آورده اند.