بیگدلی در گفتگو با رادیو اقتصاد عنوان كرد: صادرات فاقد زیر ساخت های مناسب

یك فعال صنایع كوچك در حوزه تولید مبل گفت: زیر ساخت های صادراتی ایران به هیچ وجه مناسب نیست.

1397/01/29
|
14:52

محمدرضا بیگدلی در برنامه «خانه تا كارخانه» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت های لازم هم اكنون توان رقابتی صادركنندگان داخلی در برابر رقبای خارجی بسیار پائین است.

وی همچنین اظهارداشت: جهت افزایش توان رقابتی كالاهای ساخت داخل در سطح بازارهای بین المللی نیازمند حمایت های همه جانبه دولت است.

این فعال صنایع كوچك در حوزه تولید مبل گفت: هزینه های بالای گمرك داخلی، عدم مشوق های صادراتی، نبود خطوط حمل و نقلی مناسب و بسیاری موارد دیگر از جمله مشكلات كشوردر حوزه صادرات است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر خطی برای حمل محصولات داخلی به كشورهای اروپایی وجود ندارد و تولیدكنندگان به ناچار كالاهای تولیدی خود را از طریق كشتی های سایر كشور ها انتقال می دهند كه این امر ضمن زمان بر بودن موجب افزایش هزینه صادرات نیز می شود.

بیگدلی با بیان اینكه سهم حمل و نقل در افزایش قیمت تمام شده كالاهای صادراتی ایران بالا است، تصریح كرد: هزینه بالای حمل و نقل كالا سرعت و شتاب چرخ صادرات را كند می كند.

وی اضافه كرد: تولید كنندگان داخلی گاهی اوقات بر خلاف میل باطنی خود هزینه حمل و نقل صادرات كالاها را متقبل می شوند تا این محصولات در سایر كشورهای جهان معرفی شود چرا كه ایران در بحث صنایع دستی و بسیاری از كالاها از توانمندی بالایی برخوردار است.

این فعال صنایع كوچك در حوزه تولید مبل گفت: دولتمردان باید مسیر پر از چاله و چوله صادرات را برای تولید كنندگان و صادركنندگان هموار كنند چون این مهم در بحث اشتغال، پویایی تولید، رشد اقتصادی، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر در كشور حائز اهمیت است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی افزود: رشد صادرات درحوزه صنایع كوچك ومتوسط مستلزم شناسایی بازارهای صادراتی به معنای واقعی است.

بیگدلی بیان داشت: برای شناسایی بازارهای صادراتی هم دولت و هم تولیدكنندگان بسیار نقش آفرین هستند.

وی یادآورشد: در حال حاضر هزینه بازاریابی و تبلیغات در بازارهای هدف بسیار بالاست وتولید كنندگان داخلی توان ورود به چنین حوزه هایی را ندارند بنابراین ضرورت دارد دولتمردان دست فعالان بنگاه های اقتصادی كوچك و متوسط را به گرمی بفشارند و از آنان به معنی حقیقت كلمه حمایت كنند.

برنامه «خانه تا كارخانه» كاری از گروه صنعت و بازرگانی شبكه رادیویی اقتصاد است كه روزهای فرد هر هفته ساعت 15 به مدت 55 دقیقه به تهیه كنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشكلات، موانع و اشكالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ و ارائه راهكارهای عملیاتی رفع آن‌ها، شناسایی گلوگاه‌های صنعتی كشور و كمك به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد بنابراین علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه كنند.

دسترسی سریع