معاون صدای رسانه ملی در همایش پانزدهمین اجلاس بینالمللی فناوری رسانه گفت: نیازمند اتاق فكر جدی در حوزه تحولات رسانه برای رادیو هستیم.
به گزارش روابط عمومی معاونت صدا دكترحمید شاهآبادی معاون صدا در همایش پانزدهمین اجلاس بینالمللی فناوری رسانه گفت: پیام عزت ملت ایران، پیام اقتدار انقلاب اسلامی و رشادتها و تلاشهای مردم را ما با كمك شما در قالب رسانه اعلام كردیم. مأموریت ما فراز و نشیبها و گذشته و آینده ما به پیوند خورده است.به طور طبیعی در حوزه فناوری به گذشته رادیو نگاه میكنیم از دوره ای كه رادیو زغالی وجود داشته تا رادیو خودرو و عبور از گذر آنالوگ به دیجیتال و رادیو اینترنتی، تحولاتی در حوزه فنی داشتهایم كه به اینجا رسیدیم.
معاون صدای رسانه ملی گفت: دنیا امروز تمام داشتهها و اعتقادات ما را هدف قرار داده است. بنابراین همان طوری كه ما در حوزه پیام نوآورانه حرف جدید و قالبهای جدید و ساختار جدید مطرح میكنیم، تمام پتانسیلمان را به كار میگیریم تا با مخاطب ارتباط عمیق تری داشته باشیم .
وی افزود: رسانهها همیشه در پس هر دورهای یك دوره حركت جهشی داشتند. ما امروز در حوزه پیام و حوزه فنی با سه دهه قبل قابل مقایسه نیستیم. ما هم باید این بستر موجود را به درستی فراهم كنیم. اینها هیچ كدام به تنهایی بدون حوزه فنی به سرمنزل نمیرسد. در حوزههای فنی با مدلهای جدید و اقدامات جدید و توانمندیهای جدید با جدیدترین تكنولوژی های موجود خودتان را به روز میكنید.
شاهآبادی بیان كرد: امروز اتفاقات بزرگی در حوزه رادیو قابل پیادهسازی است مشروط به اینكه دست ما برای انتقال پیام به مخاطب بیشتر باشد. اگر فقط خودمان را با موج FM بهینه كنیم راهی به جایی نمیبریم. ما نیازمند یك اتاق فكر جدی در حوزه تحولات رسانه برای رادیو هستیم. امروز بسیاری از تحقیقات نشان میدهد برخی از رسانههای دیگر آینده شأن رو به افول باشد و حتی اگر هم به نقطه بالغ خودشان رسیده باشند حرف جدیدی ندارند.
وی عنوان كرد: آینده رادیو آینده برتری از امروز است و به پشتوانه بسیاری از تحقیقات كارشناسان و پژوهشگران در مجامع بینالمللی است. نگاه ما به حوزه محتوا بر اساس نیازهای مخاطب و بر اساس مدلهای جهانی یك نگاه نو است. امروز رادیو نمیتواند در خودش خلاصه شود. پادكستها و بسیاری از قالبهای جدید صوتی و بسیاری از مدلهای جدید اینها را وادار به كار نو و مدل ارائه محتوای متغیر داده و اگر این كار را نكنیم ذهن مخاطب ما در گذشته خودش می ایستد.