یك مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ گفت: اصالت مهمترین مسئله در برندسازی فردی است.
محمدمهدی سیاح نیا در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد با موضوع بررسی پرسونال برندینگ یا برند شخصی سازی افزود: هم در حوزه مدیریت و هم در حوزه برندینگ عموم مطالب در مباحث علمی و آموزشی مربوط به حوزه سازمانی است اما افراد هم نیاز به مدیریت كسب و كارهای خود دارند.
وی همچنین اظهارداشت: برندینگ از زیر مجموعه های بازاریابی و ماركتینگ است به این معنی كه وقتی یك شخص شركتی تاسیس و می خواهد محصولی تولید كند برای محصول و مجموعه خود یك برند می سازد.
این مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ گفت: وقتی كسب و كارهایی مانندبازیگری، طراحی، وكالت، جراحی و بسیاری موارد دیگر كه اغلب بصورت تك نفره انجام می شود اگر هم چند نفره باشد بر حول محور یك نفر خواهد بود.
وی افزود: برندسازی فردی این كمك را به فرد می كند كه در رقابت با هزاران فرد دیگری كه در حال انجام چنین كاری هستند «متمایز » باشد.
سیاح نیا اظهارداشت: تفاوت دیگری كه در حوزه فردی و سازمانی وجود دارد اینكه در یك سازمان نگاه بیشتر بازاریابی است.
وی ضمن اشاره به این جمله كه اصالت مهمترین مسئله در برند سازی فردی است، گفت: بدین معنی كه افراد با در نظر گرفتن علائق، توانمندی ها، ویژگی های شخصیتی، استعداد، ارزش ها، استراتژی ها و دیگر موارد یك مهارت، راه و كار را انتخاب و سعی دارندضمن تقویت خود به دیگران منتقل كنند كه در این زمینه حرفه ای و توانمند هستند و افراد می توانند ازآنان خدمات دریافت كنند پس نگاه در اینجا بیشتر نگاه فروشی است.
این مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ افزود: بطوركلی در نگاه فروشی افراد به دنبال فروش محصولات خود هستند و خیلی نگاه نمی كنند كه دیگران چه چیزی دارند.
وی در ادامه یادآورشد: ناگفته نماند برندسازی شخصی یك فرآیند زمان بر و یك شبه اتفاق نمی افتد بلكه بین دو تا هفت سال به اذعان برخی منابع طول می كشد.
برنامه «رویش» كاری از گروه كسب و كار شبكه تخصصی رادیو اقتصاد است كه از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 8 صبح به مدت 60 دقیقه به تهیه كنندگی «مهرگان سوادكوهی و نازنین كتابچی» با هدف آموزش غیر مستقیم نحوه راه اندازی یك كسب وكار جدید، توسعه و موفقیت در آن و مدیریت بحران های پیش رو بر روی موج افام ردیف 98 قرار میگیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه میتوانند به سایت این رادیو مراجعه كنند.