روابط عمومی معاونت صدا با همكاری شبكههای رادیویی، كتابچه «پاییزی رادیو» را كه در برگیرنده برنامههای منتخب شبكههای رادیویی است را با ساختار جدید منتشر كرده است .
حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا با بیان اینكه تعلقات مخاطبان رادیو، در طول زمان تغییر كرده ، ولی این رسانه ویژگی صداقت و وفاداری خودش را همچنان حفظ كرده و همگان اذعان دارند كه رادیو، طرفداران وفادار و پرشماری دارد، گفت: دلایل پرشنونده بودن رادیو متعدد است،ازآن جمله كه رسانهای تقریباً خصوصی برای مخاطبی است كه در خلوت خود به آن اعتماد میكند،. به راحتی قابل حمل و نقل است،بهرهگیری از آن رویاساز است و این كارخانه رویا سازی می تواند موسیقی و كلام را در ذهن مخاطب تصویر كند .
وی تصریح كرد: رادیو با وجود همه فناوریها و امكانات جدید ، از جمله رایانهها و دیسكهای تصویری ،همچنان جایگاه خود را دارد و بازارش در دنیا گرم و پر رونق است و در ساحت های جدید علاوه بر بستر های گذشته، جلوه نمایی میكند ، منوط به آنكه بتواند خود را روزآمد كند و به نیازهای مخاطب پاسخ دهد.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا تصریح كرد: رسانه¬ی ملی به ویژه معاونت صدا با داشتن طیف وسیعی از مخاطبان فعال در دوره عصر ارتباطات مدرن، به دنبال آن است تا ایده¬های جدید خلق كند؛ و افزون بر تقویت و تثبیت جایگاه برنامه¬سازی، مطابق با تكنولوژی و فناوری روز و اهداف انقلاب اسلامی، تعامل فعال با مخاطب خود را مورد توجه قرار دهد تا به رادیویی پویا و تاثیرگذارتر از گذشته تبدیل شود.
فاتحی با اشاره به تدوین هفتمین كتاب برنامههای منتخب رادیو گفت: با راهبری دكتر شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی ، در ابتدای هر فصل برنامههای منتخب شبكههای رادیویی كه در قالب ساختارهای «كلامی - پیامی (میزگرد، مسابقه، گزارش)»، «كلامی- آوایی»، «كلامی - پیامی - آوایی»، «تركیبی- نمایشی»، «نمایش»، «روایی - آوایی»، «پیامی»، «روایی (مستند)»، «كلامی» و «كلامی، پیامی، روایی» با موضوعات «معارفی و قرآنی»، «اقتصادی»، «فرهنگی»، «اجتماعی»، «طنز»، سلامت»، «سیاسی»، «ورزشی»،«تاریخی و دفاع مقدس»، «علمی»،«چند رسانهای و فضای مجازی(ایران صدا)» در قالب كتابچه فصلی معرفی میشود.
وی افزود: در نسخه جدید كتابچه بخشهای جدیدی هم، چون «رادیو محرم» و «رادیو اربعین» نیز قرار گرفته است، در این مجموعه كه ویترینی از بهترینهای رادیو در پاییز 1398 است با رعایت اصل اختصار با اشاره به ساختار، موضوع، روز و زمان پخش برنامهها به اهداف، موضوعات، ویژگیهای ممتاز و ذكر نام عوامل كلیدی و كارشناسان اشاره شده است.
فاتحی گفت: نحوه مواجهه برنامهریزان و برنامهسازان هم با برنامههای برجسته و شاخص نسبت به سایر برنامهها متفاوت است تا بتوانند از این ظرفیت بالقوه به نحو مطلوب استفاده و فرصت جذب مخاطبان جدید وحفظ مخاطبان موجود را به حداكثر رسانده و در انتقال پیام و محتوای مورد نظر توفیق حداكثری داشته باشند.
بنا به این گزارش مخاطبان محترم رادیو می توانند نسخه ی الكترونیكی ( پی دی اف) این كتابچه را ازپایگاه اطلاع radio.ir و كانال سروش به آدرس @radioir و بصورت مستقیم از http://ytre.ir/KetabPaeizRadioPDF دریافت كنند.