برای اولین بار در تاریخ رسانه ملی امضای تفاهم نامه معاونت صدا با ارگانها و نهادهای خراسان رضوی

پیرو تفاهم نامه معاونت صدای رسانه ملی با استانداری خراسان رضوی و دبیرخانه كارگروه ملی زیارت، كه چندی پیش به امضاء رسیده بود، شبكه های مختلف رادیویی با ارگان ها ونهادهای مختلف این استان تفاهم نامه همكاری امضا كردند.

1402/03/04
|
14:33

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا؛ این تفاهم نامه ها با توجه به تشرف بیش از 40 میلیون زائر در سال به مشهد مقدس و لزوم فرهنگ سازی، معرفی و تبیین فعالیت های مجموعه های مختلف و اطلاع رسانی دقیق در حوزه فعالیت های مربوط به ارائه خدمات مورد نیاز زائرین و معرفت افزایی به امضاء رسید. این نشست با حضور علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، نظری، استاندار استان خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان و مدیران شبكه های رادیویی در مشهد مقدس برگزار شد.
این تفاهم نامه همكاری برای اولین بار در تاریخ رسانه ملی، اتفاق بزرگ و مباركی است كه هیچ گاه در هیچ دستگاه و فرهنگ رسانه ای در هیچ دوره زمانی شاهد این نگاه جامع و كامل در حوزه فرهنگ زیارت نبوده ایم. با امضای این تفاهم نامه شاهد یك رویداد تكمیلی و ارتقایی خواهیم بود تا در جهت عملیاتی و پیاده سازی مفاد آن همه رادیو ها با ظرفیت و امكاناتی كه دارند با دو سرفصل ارتقاء اطلاع رسانی حوزه خدمات و معرفت افزایی فصل جدیدی را آغاز كنند.
علی بخشی زاده، معاون رسانه ملی با تاكید بر اینكه ما باید زبان دستگاه های مختلف كشور باشیم، گفت: ما باید بستری را فراهم سازیم تا مجموعه عملیاتی كه در دستگاه های اجرایی كشور به منصه ظهور می رسد، به سمع و نظر مخاطب برسد. از سویی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) حلقه مفقوده حوزه فرهنگ را در تعابیر مختلف و سالهای مختلف جهاد تبیین فرمودند. ما امسال در ذیل سند تحول كه برای سازمان صداوسیما تعریف شده یك شعار محوری برای رادیو قرار داده ایم، آن هم تقویت سرمایه اجتماعی است.
بخشی زاده اذعان داشت: امروز كه رسانه ملی در جهت تحول گام بر می دارد، رادیو در این راستا با رویكرد جهاد تبیین در تمامی زمینه های؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و... سعی در افزایش مشاركت اجتماعی در راستای تقویت حس اعتماد، امید آفرینی و رضایت مندی دارد، در زمانی كه دشمن با هجمه های دروغین سعی در القا ناامیدی بین مردمی می كند.
وی افزود: زمانی كه 40 میلیون زائر بدون هیچ مشكل و در كمال آرامش، سالانه به مشهد مقدس عزیمت می كنند، این نشان از تلاش های بی وقفه و پشت پرده مجموعه های مختلف دارد كه ما باید این توانمندی ها را با به رخ كشیدن و معرفی دقیق به منظور ایجاد حس امیدآفرینی و ارتقای سرمایه اجتماعی به كار گیریم تا تلاش های دشمن خنثی شود. امیدواریم با این همكاری چند جانبه این ظرفیت و هم افزایی ها به جایگاه مطلوبی برسد.
به گفته معاون رسانه ملی؛ ما در بررسی ها و تفاهم نامه هایی كه با دستگاه های مختلف داشته ایم به یك راهكار عملیاتی رسیده ایم. این همه دستگاهی كه در خدمت 40 میلیون زائر است، عملیات اینها را با استفاده از تمام امكانات رادیویی به مخاطب عرضه كنیم. ان شاء الله مفید به فایده خواهد بود و ظرفیت شبكه ها متناسب با ریل گذاری ماموریتی و هدف هایی كه برای آنها تعیین شده با دستگاه های متناظر یك كار تفاهم ای خوبی شكل گیرد كه زحمات به سمع و نظر مخاطبین برسد.
ارتباط گیری و اتصال از طریق رسانه اتفاق می افتد
نظری، استاندار استان خراسان رضوی ضمن خوش آمدگویی به مدیران معاونت صدا با اشاره به منبع جامع وجود حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس گفت: ما باید تلاش كنیم كه زائرین بیشترین بهره و تاثیر را از زیارت حضرت ثامن الحجج داشته باشند، كسی كه به قصد زیارت آمده است، این پیام ها و ارتباط شما ارتباط محتوایی می شود و كیفیت را بالا می برد. این ارتباط گیری و اتصال از طریق رسانه اتفاق می افتد.
استاندار استان خراسان رضوی در ادامه متذكر شد: رادیو خیلی تاثیرگذار و موثر است، اگر شما این امكان را فراهم كنید ما به زائرین 100 میلیون در سال فكر می كنیم.
نظری در پایان ابراز امیدواری كرد: من امیدوارم با این نیت هایی كه داریم، زمینه و همیاری های كه در دستگاه های مختلف استان است، ان شاء الله افق خوبی را پیش رو داشته باشیم.
چگونه زائر به مقصود می رسد
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این نشست ضمن اشاره به چهار پیك زیارتی به مشهد مقدس خاطرنشان كرد: زائرین علاوه بر اسكان، امنیت، بهداشت، ترافیك، راهنمای زائر و خدمات فرهنگی و... به برنامه ریزی نیاز دارند، رسانه می تواند باعث شود علاوه بر اینكه زائر به مقصد بر سد، به مقصود هم برسد.
روزانه بیش از 5/2 میلیون بار پخش رادیو از طریق ایرانصدا
مهدی شاملو، مدیر رادیو ایرانصدا با اشاره به اینكه ایرانصدا پلتفرم دریافت رادیو در ابزارهای نوین است، گفت: مخاطبان در اكثر نقاط جهان می توانند 99 شبكه رادیویی اعم از شبكه های سراسری و استانی را در بستر اپلیكیشن ایرانصدا دریافت كنند. روزانه بیش از 5/2 میلیون بار پخش رادیو از طریق ایرانصدا شنیده می شود.
شاملو تاكید كرد: عدد و رقمی كه زائرین و مخاطبین در موارد خاص به رادیو مراجعه می كنند، خیلی قابل توجه است. ایرانصدا به عنوان پلتفرمی كه در دسترس تر خواهد بود، می تواند در فضاهایی كه خلاء دسترسی به رادیو از طریق موج اف.ام یا دستگاه های ستاپ باكس وجود دارد، امكان شنیدن رادیو را فراهم آورد.
مردمی كردن را محقق سازیم
شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدا با اشاره به ماموریت شبكه های رادیویی گفت: هر كدام از رادیوهای ما با توجه به تخصص شان ماموریت های خاصی دارند، برایند همكاری این شبكه ها با ارگانهای متناظر خود می تواند این مهم را محقق كند.
شبكه رادیویی ایران محوریت پخش برنامه های اصلی این طرح را عهده دار شد
در پایان این نشست قبل از امضای تفاهم نامه های همكاری، مدیران اجرایی استان خراسان رضوی نیز پیشنهادات و نكاتی را مطرح كردند و مقرر شد به دلیل پوشش حداكثری جاده ای، شبكه رادیویی ایران محوریت پخش برنامه های اصلی این طرح را بر عهده داشته باشد و سایر شبكه های سراسری رادیو و رادیو زیارت بسته به موضوع و ماموریت خود با شبكه رادیویی ایران همكاری كنند و ایرانصدا نیز بستر پخش فراگیر این برنامه ها را در فضای مجازی فراهم آورد.
انتهای پیام./

دسترسی سریع