با حضور معاون صدا صورت گرفت: آیین تكریم و معارفه سرپرست جدید روابط عمومی صدای رسانه ملی

در پی انتصاب سید احمد رضا صدراز سوی مدیر كل روابط عمومی رسانه ملی به عنوان سرپرست روابط عمومی معاونت صدا، مراسم معارفه وی در محل سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

1399/02/10
|
10:41

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا ، دكتر حمید شاه آبادی معاون صدا طی سخنانی گفت: انصافا تشكر جدی از نیروهای روابط عمومی معاونت دارم آنچه ما امروز شاهدش هستیم به همت تلاش همه شما صورت گرفته است. آقای فاتحی آنچه در روز اول تصدی تحویل گرفته با آنچه امروز تحویل می دهد ، تفاوت دارد. به طوری كه زیر ساخت ها و بستر خوبی برای كار فراهم شده است .از آقای صدر هم تشكر می كنم كه قبول زحمت كردند.

وی تصریح كرد .معتقدم ما بایستی قدردان زحمت های انجام شده باشیم.اینكه اینجا نشسته ایم ، معنایش این است كه دیگران برایش زحمت كشیدند و به اینجا رسیده است.كار در رادیو به سختی انجام شده است، بنابراین درست نیست كه نسبت به گذشته ها نا سپاسی كنیم.
معاون صدا خطاب به مدیر كل روابط عمومی سازمان صدا و سیما گفت: سهم این مجموعه نه به خاطر من، بلكه به خاطر نقشی است كه این حوزه در درگاه انتشار پیام دارد. رادیو درگاه انتشاری است كه مخاطب با فراق بال و در حین كار، می تواند آن را دریافت كند و با آن ارتباط برقرار كند. اوج دریافت پیام توسط مخاطب در رادیو، زمانی است كه وی آن را همراه با خلاقیت ذهنی خود دریافت می كند، گاهی دو شنونده كه در كنار هم هستند هر كدام مطلبی را از رادیو دریافت می كنند كه می تواند با هم متفاوت باشد.

وی خطاب به همكاران روابط عمومی شاغل در معاونت صدا گفت:حق الناس فقط این نیست كه ما پول كسی را ندهیم . حق الناس بزرگتری در كل بدنه رادیو وجود دارد .اینكه آیا اثری كه در رادیو خلق شده به همان اندازه عرضه و ارائه می شود ؟آیا توانسته ایم بستر لازم را برای مخاطبی كه تشنه دریافت محتوا است فراهم كنیم؟

معاون صدا با ناكید بر اینكه تهیه كننده ها باید از همه خلاقیت های موجود استفاده كنند، ادامه داد: اینكه برنامه، شنونده و مخاطب بیشتری داشته باشد مهم است اما مهمتراینكه همین برنامه در بین مردم شناخته شده باشد و این مهم از وظایف روابط عمومی است.
دكتر شاه آبادی از همكاران روابط عمومی معاونت صدا خواست كه عزم خود را جزم كرده تا آن طور كه شایسته رادیو است، برنامه ها دیده شود.

محمد حسین رنجبران مدیر كل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، باتبریك 20درصدی افزایش آمار مخاطبان برنامه های رادیویی در نوروز، به معاون صدا و خانواده رادیو گفت: در شرایط انتشار ویروس كرونا، كه مردم در خانه نشسته اند و اولین گزینه اشان برای سرگرم شدن و پر كردن اوقات فراغت شان با تلویزیون است باز این آمار نشان دهنده رشد رادیو است.
وی با بیان اینكه مسئولان روابط عمومی معاونت صدا در این مدت بسیار تلاش كرد و ما گاهی شرمنده آقای شاه آبادی بودیم كه بهتر از این می شد فعالیت های رادیویی انعكاس می یافت، گفت: 60 درصد انرژی ما به خاطر هجمه های بیرونی گرفته می شود، كه این نشان دهنده این مهم است كه سازمان صدا و سیما موثر است.
رنجبران تصریح كرد: گاهی برنامه هایی را از رادیوبه لحاظ محتوایی شنیدم و غبطه خوردم كه ای كاش این برنامه ها از آنتن سیما پخش می شد و بهتر می توانست در فضای مجازی دیده شود.
رنجبران با بیان اینكه آقای شاه آبادی ظرایف و سخت گیری های خود را دارند و بعد از جلسات متعدد آقای صدر را انتخاب كردند گفت: از آقای صدر می خواهم كه برنامه های پر محتوای رادیویی بیشتر دیده و شنیده شود .

شناسایی 3700 عنوان برنامه رادیویی
سید احمد رضا صدر، سرپرست روابط عمومی معاونت صدا نیزطی سخنانی ،گفت: شاید فكر كنیم كه در حق رادیو اجحاف می شود نه این طور نیست.هر هنری جایگاه خود را دارد و هنر برنامه سازی رادیو نیز از این قاعده مستثنی نیست.در حال حاضر 3700 عنوان برنامه رادیویی تولید می شود كه یكی از وظایف ما انعكاس، معرفی و شناساندن همین هاست.بایستی برند سازی صورت بگیرد. اگر قرار است كار بكنیم وظیفه داریم كه جهادی كار كنیم .با نیت كار انجام دهیم.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری نسبت به «كار» گفت: اگر برای خدا كار كنید ، دیده می شود.شهید حججی به خاطر اخلاصی كه داشت دیده شد و همین اخلاص در مراسم تشیع شهید سلیمانی محسوس است.

تقویت درگاه های انتشار
در ابتدای جلسه حامد فاتحی مدیر سابق روابط عمومی معاونت صدا گفت: این ششمین تجربه مدیریتی من بوده است. حضورم در معاونت صدا نكات ارزشمندی را به من آموخت.در كنار نجیب ترین ، كارآمد ترین و مظلوم ترین همكاران سپری كردم.
فاتحی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در طی مدت مدیرتش در روابط عمومی معاونت صدا از دكتر شاه آبادی به خاطر موافقت برای حضور ایشان در صف و مجموعه برنامه سازی تشكر كرد.

دسترسی سریع