رئیس انجمن صنفی كسب وكارهای اینترنتی عنوان كرد: فعالیت 36 هزار ایرانی در حوزه كسب وكارهای اینترنتی

اعتدال مهر گفت: 36 هزار نفر در كشور بعد از دریافت نماد اطمینان از وزارت صمت، مشغول این كسب و كار هستند. یكی از زودبازده ترین برندسازی ها در این صنف، كسب وكارهای اینترنتی مبتنی بر خلاقیت محسوب می شوند.

1397/09/25
|
13:29

برنامه "ضرب سكه" با موضوع تأثیر كیفیت تولید بر برندسازی و با حضور مهندس حمیدرضا اعتدال مهر رئیس انجمن صنفی كسب و كارهای اینترنتی و دكتر داوود فدایی عضو كمیته كسب و كار اتاق بازرگانی ایران به روی آنتن رفت.

ضرب سكه: چرا كیفیت محصولات برخی شركت های برند در جهان، پایین است؟

اعتدال مهر: برند یك هویت زنده است و توجه به این موجود زنده در هر كسب و كار به معنای برند سازی است. هر فردی در جایگاه تولید، حق دارد تصمیم بگیرد چه میزان از كیفیت را ارائه كند و چه جایگاهی از بازار را كسب نماید. بنابراین همیشه تصمیم گیرنده می تواند محصول با كیفیت بالاتری اما گران تولید كند و یا محصول با كیفیت پایین و قیمت ارزان تولید كند.

ضرب سكه: با توجه به تأثیر كیفیت بر برندسازی، چگونه می توان كیفیت محصول را افزایش داد؟

فدایی: میزان تأثیرگذاری كیفیت بر برندسازی به استراتژی كار و گروه و بازار هدف تولید كننده برمی گردد. این مسئله تعیین كننده كیفیت كالا و یا خدماتی است كه تولید كننده به جامعه هدف خود ارائه می كند. برندسازی تنها نباید توسط بنگاه های اقتصادی صورت بگیرد بلكه باید از سوی دولت ها نیز حمایت شود. بخشی از برندسازی، به تولید كننده و بخشی هم به سیاست گزاری كلان دولت برمی گردد.
با شنیدن یك اسم برند دو واژه اطمینان و تعهد در ذهن افراد شكل می گیرد. یعنی تولید كننده متعهد به رعایت كیفیت در تولید محصول و خدمات خود است و مشتری هم بر همین اساس به برند اطمینان می كند. اگر تولید كننده از تعهد خود در تولید محصول بكاهد قطعاً محصولات او برند نخواهند شد.

اعتدال مهر: اگر تولید كننده ای كه برندی را به وجود می آورد و از تخصص كافی و آشنایی لازم از مواد و محصول برخوردار است از این كار سرباز زند با لبه های تیزی قانون مواجه می شود.

ضرب سكه: كسب و كارهای كوچك هم می توانند به برندسازی دست یابند؟

فدایی: بله، در حال حاضر برخی مشاغل خانگی به یك برند در داخل كشور تبدیل شده اند اما برند جهانی نیستند. ما برای كسب و كارهای كوچك به یك مدیریت و راهبردی داریم تا آنها را به مسیر موفقیت آمیز برندسازی هدایت كنیم.

ضرب سكه: بسیاری از كسب و كارهای اینترنتی فعلی، اطمینان لازم را در مخاطبان ایجاد نمی كنند تا به برند خاص تبدیل شوند. چگونه می توان این اطمینان را در كسب و كارهای اینترنتی ایجاد كرد؟

اعتدال مهر: در حال حاضر حدود 36 هزار نفر در كشور بعد از دریافت نماد اطمینان از صمت، مشغول این كسب و كار هستند. برای این تعداد، بازاری وجود دارد كه خلاقیت و سرمایه خود را وارد این عرصه كرده اند. وضعیت كسب و كارهای اینترنتی خیلی بهتر است. یعنی در حال حاضر به قدری نمونه های موفق در این بخش وجود دارد كه می توان گفت یكی از زودبازده ترین برندسازی ها در این صنف، كسب و كارهای اینترنتی مبتنی بر خلاقیت محسوب می شوند.

ضرب سكه: روند قانونی برندسازی در كشور ما چگونه است؟

فدایی: ما شیوه و سیاست خاصی در این رابطه نداریم. این به گروه هدفی برمی گردد كه تولید كننده در ذهن دارد. نام، كیفیت، قیمت مناسب و محصول مناسب منطقه و مشتری در این مسئله تاثیرگذار هستند.

ضرب سكه: برندسازی در حوزه پوشاك چه ویژگی ها و مولفه هایی دارد؟

فدایی: تولیدكننده پوشاك باید مولفه و ویژگی های خاصی برای مشتریان خود در نظر بگیرد و بر اساس تعداد جذب مشتریان توان تولید را بررسی كند تا در برند سازی موفق شود.

اعتدال مهر: تولید محتوای مرتبط با برند یكی از مولفه هایی است كه با آن می توان ره صدساله را یك شبه رفت. اگر تمام توانایی ها و ناتوانایی های محصول را ارائه كنیم و در اختیار مصرف كننده قرار دهیم بعد از مدتی تأثیر خود را خواهد گذاشت و برندسازی اتفاق خواهد افتاد.

ضرب سكه: تشكل ها در برندسازی موفق تر عمل می كنند یا افراد؟

فدایی: قطعاً تشكل ها در برندسازی موفق تر خواهند بود. چراكه تشكل ها امكانات بیشتری نسبت به افراد دارند و این تشكل ها هستند كه می توانند در مجامع مختلف برای طرح موضوع شدن به ما كمك كنند. لازمه این كار این است كه در هر حوزه ای با تشكل مربوطه ارتباط برقرار شود.

اعتدال مهر: مداومت، ایستایی و تعصب بر مسئله ای كه در روز اول مشخص كرده ایم سه مولفه تاثیرگذار و مهم در تولید محصول و برندسازی هستند كه باید به آن ها توجه كرد.

دسترسی سریع