فخر در گفتگو با رادیو اقتصاد عنوان كرد: توسعه صنعت بسته بندی با الگوهای موفق

نماینده سازمان جهانی بسته بندی در ایران گفت: برای توسعه صنعت بسته بندی دركشور بهترین روش استفاده از الگوهای موفق جهانی است.

1398/01/21
|
16:00

افشین فخر در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد با محوریت كسب و كارهای زودبازده و فرصت های شغلی در بسته بندی محصولات افزود: این صنعت در كشور مغفول مانده و باید گام های بلندی در حوزه مزبور برداشته شود.

وی همچنین اظهارداشت: برای اینكه صنعتی موفق شود باید الگوی موفق داشته باشد.

نماینده سازمان جهانی بسته بندی در ایران گفت: بهره گیری از الگوهای موفق دنیا در عرصه بسته بندی می تواند كشور را در این حوزه موفق كند.

وی در ادامه افزود: تمامی موارد كلان و اساسی در حوزه های مختلف مانند شبكه سازی، كشاورزی، بسته بندی و غیره یك سازمان متولی در جهان دارد.

فخر تصریح كرد: برای مثال سازمان متولی در حوزه شبكه سازی ها در دنیا «یونیدو»، كشاورزی «فائو» و بسته بندی «دابلیو. پی. او» است.

وی گفت: سازمان جهانی بسته بندی متشكل از 50 كشور جهان است كه ایران هم در این سازمان عضویت دارد.

نماینده سازمان جهانی بسته بندی در ایران افزود: این سازمان هدایت كننده بحث های كلان و برنامه ها برای پیشرفت بسته بندی در حوزه های ملی است.

وی ادامه داد: سازمان دابلیو. پی.او در قاره های مختلف جهان هم شبكه هایی ایجاد كرده كه یكی از این شبكه ها اتحادیه بسته بندی آسیاست.

فخر به رادیو اقتصاد گفت: هم اكنون 14 كشور عضو اتحادیه بسته بندی آسیا (ای.پی.اف) هستند.

وی همچنین ضمن اشاره به اینكه بسته بندی یك فرآیند است نه یك محصول خاص افزود: این مقوله تمامی فرآیندها اعم از تولید مواد اولیه، فرآیند تولید، توزیع و بازار یابی را تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده سازمان جهانی بسته بندی اظهارداشت: تمام دنیا موضوع بسته بندی را به عنوان یك فرآیند پذیرفته و در عین حال ارتباط معینی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شده است.

وی در خصوص جایگاه خلاقیت و نوآوری در صنعت بسته بندی نیز گفت: شهروندان برای انتخاب یك محصول در فروشگاه ها جدا از اسم برند محصول به بسته بندی توجه می كنند از اینرو می طلبد به موضوع بسته بندی در ابعاد مختلف به لحاظ طراحی، رنگ و غیره توجه كرد.

فخر در ادامه ضمن اشاره به اینكه یكی از مهم ترین عوامل تبلیغاتی در محیط فروشگاهی و بازار نوع، رنگ و طراحی بسته بندی است، افزود: هر چقدر بسته بندی خلاقانه تر و جذاب تر باشد مشتریان بیشتری را به خود جلب می كند.

برنامه «رویش» كاری از گروه كسب و كار شبكه تخصصی رادیو اقتصاد است كه از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 8 صبح به مدت 60 دقیقه به تهیه كنندگی «مهرگان سوادكوهی و نازنین كتابچی» با هدف آموزش غیر مستقیم نحوه راه اندازی یك كسب وكار جدید، توسعه و موفقیت در آن و مدیریت بحران های پیش رو بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه كنند.

دسترسی سریع