رادیو پیام، رسانه صمیمی

شبكه رادیوی پیام حاوی بخش های كوتاه با اطلاعات موجز در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و مانند آن هاست كه زندگی روزمره مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و در روند آن تسهیل و تسریع می كند.

1403/04/24
|
11:31

جعبه جادویی رادیو، رسانه ای كه شاكله و تركیب منحصر به فردی از فوریت، صمیمیت و سادگی را عرضه می كند. رادیو، رسانه ای قابل حذف نیست، چرا كه این رسانه سوار بر موج و صوت است و تاكنون همتایی برای آن متولد نشده تا جای آن را بگیرد. البته نظام رسانه ای كشور ما، با نظام رسانه های دنیا و در نتیجه رادیوی ما در مقایسه با رادیوهای دنیا تفاوت هایی دارد كه بدون شك پیام رسانه ای آن مهمترین ضلع سه گانه مثلث ارتباط(پیام، فرستند، گیرنده) به شمار می رود.
در نگاه كلی رسانه ای، همه رسانه ها تابع دو نگرش هستند. رسانه «مخاطب محور» كه به شدت مراقب تغییرات فرهنگی، اجتماعی مخاطبان و حتی خواسته های لحظه ای آن است كه این نگاه عمدتا در كشورهای اروپایی و امریكاست و گروه دوم رسانه های «خودمحور» هستند كه در اندیشه هویت و راهبری شاید بتوان گفت اجباری جامعه هدف با درنظر گرفتن حداقل تمایلات مخاطبان هستند كه بلوك شرق گذشته و جهان سوم دنباله رو این رسانه هستند.
و اما در سپهر رسانه ای رادیو پیام برای سازمان صداو سیما و صاحب نظران و برنامه سازان یك رویداد بود. رویدادی برای تغییر قالب و تجدید نظر در ارائه محتوا.
رادیو پیام حاصل یك ضرورت و عمدتا به واسطه اتفاقات بوده است. این شبكه رادیویی، شبكه ای است كه در بستری از موسیقی و خبر فعالیت می كند.
شبكه رادیوی پیام حاوی بخش های كوتاه با اطلاعات موجز در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و مانند آن هاست كه زندگی روزمره مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و در روند آن تسهیل و تسریع می كند.
در این شبكه رادیویی آنچه را می شنوید موسیقی و كلام است كه عنصر كلام مهم ترین بازیگر آن است كه گوینده باید در كمال آرامش تمركزی جدی روی آن داشته باشد و از زیاده گویی پرهیز كند.
بزرگترین دستاورد و امتیاز رادیو پیام سادگی آن است و اگر درصد شنونده بیشتری دارد، بیشتر بخاطر ساختار متفاوتش است. تولد این شبكه رادیویی در زمانی متفاوت اتفاق افتاد و مورد قبول هم قرارگرفت و در شرایط امروز هم این شبكه از مقبول ترین هاست.
مهمترین چالش شبكه رادیویی پیام این است كه چه بود؟ و چه باید باشد؟ توجه به این موارد باعث شده تا این شبكه نهضت تولیدات برنامه های كوتاه را شكل بدهد و پخش موسیقی هم ساماندهی شده است. این اتفاقات باعث شد تا این شبكه همچنان برای مخاطب تازگی داشته باشد.
هر چند رادیو پیام پرشنونده ترین رادیویی كشور است و از ظرفیتی برخوردار بوده كه به بهترین حالت می توان از آن بهره برد.
به همین دلیل رادیو پیام برای پاسخگو بودن به نیازهای مخاطبان ضرورت دارد مرتب به دنبال بهره بردن از ظرفیت های نو باشد و اما مروری به بخش های پخش شده و روتین این رادیو داشته باشیم، باید گفت شبكه پیام در جدول پخش شناور است. همچنین پخش قطعات شناخت شده موسیقی، نیاز مخاطب را به قطعات گوناگون و تازه تری از موسیقی پخش شده امروز طلب می كند.تقسیم بخشها، شیوه خبرها در نوبت های متفاوت شبانه روزی، توصیف در متون خوانده شده و ... رنگ ویژه ای به این شبكه داده است. در پایان اشاره می كنم انتظار می رود پیشروی در مسیر اهداف باعث می شود شبكه رادیویی پیام به آرمان طلایی خودش نزدیك شود.درباره این اهداف می توان به تقویت حس خوداتكایی و اعتماد به نفس،اقدام بهره وری تمام سطوح و فعالیت ها،رشد فضائل اخلاقی اسلامی و ارتقا كمی و كیفی فرهنگ عمومی جامعه، تعمیم نظارت اجتماعی گسترش و تقویت و آموزش فرهنگی،نظم و انضباط و قانون گرایی و رعایت اخلاق و ارزشهای اجتماعی،تقویت مشاركت عامه مردم در امور مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی،مشاركت بیشتر زنان و بانوان در امور اجتماعی، فرهنگی آموزشی و اقتصادی با حفظ شئونات خانواده
توجه به قداست كار و كسب روی حلال،ایجاد زمینه های لازم جهت مشاركت فعال جوانان در امور سیاسی،اجتماعی و اقتصادی،اهتمام به امر پرورش روح، خلاقیت و نوآوری در زمینه های علمی، فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ احترام به قانون و توجه به قداست آن،ترویج رفتار مناسب فردی،خانوادگی و اجتماعی و مبارزه با ترویج الگوهای ناهنجار متاثر از فرهنگ بیگانه تقویت بنیه علمی و تفكر نقادانه و تشویق به مطالعه،تشویق و ترغیب جامعه به سمت استفاده بهینه از منابع از طریق مراكز مختلف آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و اقتصادی اشاره كرد.

دسترسی سریع